MUHASABAH Diri

Asssalamualaikum !
balik lagi akuu posto2 dii sini, kali ni sama-sama kita muhasabah diri yaa :))
YANG BERCOUPLE ituu, YANG BELUM JADI PASANGAN HALAL tuuu jugaaa WAJIB kamuu BACA , biar lah sama-sama kita MUHASABAH diri kita sendiri yooo !

Aku juga MANUSIA. Seperti kamu !. TIADA ALIEN JUGA KAN YANG MEMBACA .  Aku juga pernah baa tersasar dari landasan dulu mcm dikecewakan, dipermainkan, dipersendakan oleh KAWAN-KAWAN xD wkwkwk!

Aku yakin kamu juga pernah baa itu :p ELEH ! -.- MENGAKU SAJA LAH BAA , aku faham sebab aku manusia juga sama macam  kamu :) ! ^^ Kamu yang bernama wanita(MACAM AKU NI). Kamu pernah memberi hati kamu dengan seikhlas hati, ditabur janji manis tinggi ke langit, dihambur kata-kata yang membuat kamu berada di awangan, kamu juga pernah tersenyum lebar kerana berasa diri disayangi, ditatang bagai minyak penuh, dan hidupmu dipenuhi dengan kebahagiaan.

Alangkah indahnya kan weh , kalau dia tu Halal buat kita :') tetapi hakikatnya Haram ! selagi belum menjadi suami .

Kan sayongg ;) 

~Kamu rasa malu kah kalau Berdua-duaan saja sama bukan Mahram ?

~Malu kah rasa nyorr , kalau kamu b'pegangan tangan sama bukang mahram ?

~Malu kaa geng rasanya dengan persepsi dan pandangan orang ramai bila melihatkan keadaan kamu?

*Malu kaa Kawan-kawan ku ? MALUKAN ! :')

Ya BAA -.- tapi , abaikan pandangan manusia. Utamakan pandangan Allah !!!

Bukankah Allah melarang kita untuk berdua-duaan bersama yang bukan mahram? *Kita boleh berjalan dengan yang bukan Mahram , tidak salah ! asalkan , Bilangannya ramai , untuk menutup segala Fitnah ! ` jangan Hanya berdua !!! okay ^^

SEDANGKAN Berjabat tangan antara lelaki dan perempuan yang bukan muhrim pun haram apa laek bergesel badan, memegang, memeluk, mencium yang bukan muhrim? Masyaallah -.- Heran ! 

Siti Aisyah r.a ada berkata:
“…demi Allah, tidak pernah Rasulullah s.a.w menyentuh tangan seorang perempuan lain yang bukan mahramnya, hanya baginda membai’ah mereka dengan percakapan.”
(Riwayat Imam Ahmad) 

So , apamacam kita ? berapa kalik kita Tersentuh tangan yang bukan Muhrim/Mahram kita ? cuba ulang tayang baa dosaDOSA kita geng ^^ Astaghfirullahalazim 

wanita yang disayangi Allah..

Jika kamu pernah melanggar perintah Allah dan jika kamu masih bernyawa ketika ini, saat ini, masih belum terlambat sayang.

~Masih belum terlambat untuk melakukan taubat nasuha.

~Masih belum terlambat untuk berubah.

~Masih belum terlambat untuk membersihkan jiwa.

~Masih belum terlambat selagi kita masih bernyawa.

‘kotornya aku! Adakah Allah akan menerima taubatku?!’

Insyallah sayang. Berusaha, raih kembali cinta ilahi. Jangan pernah kita putus asa untuk meraih kembali cinta Allah :') . Allah sentiasa baa ada samA KITA ♥ sentiasa !!

Jadi kaum Hawa , jangan kita MURAHKAN diri kita :') Tidakkah kamu tahu harga diri wanita tersangatlah mahal? -.- mengapa kalau satu dunia ni dia punya ? ndak saytuh setanding dengan harga kita :') Alangkah ruginya jika kita memberi segala-galanya yang kita punya kepada yang bukan muhrim? jadi kalau begitu laa jadinya , kau rasa suami kau dapat apalah tu !? SISA ? sorry lah kalau agak kasar , tapi inilah Hakikatnya :)

Masyallah.

Berubahlah sayang, bertaubatlah. Masih belum terlambat. Bersyukurlah Allah tidak menarik kembali apa yang Dia berikan sama kita ni sepanjang hidup kita ni sekarang ^^ . Kembalilah padaNya.

Allah tidak pernah meninggalkan kita. Percayalah. baa ! Allah sentiasa ada ngan kita. GO sayang !Keluar kamu capad-capad dari dunia yang penuh dengan PLASTIK ni !! Utamakan akhirat ♥ Sesungguhnya dunia hanyalah sementara. Carilah bekalan untuk akhirat sementara hayat masih dikandung badan :')
naaa sama-sama kita renung kan yaa !! 
Assalamualaikum !

Yours,

Comments

Popular posts from this blog

Tutorial Edit Gambar.

Hakikat sebuah Persahabatan

Raya 18