HAMBA ALLAH :)

Assalamualaikum, Moshimoshi Anyieonghaseyo.
kepada pelawat2 dan pembaca yang saya kasihi :))

saya hanya lah hamba Allah S.W.T yang sibuk mencari cinta terhadap-NYA . andai akuu gagal mencari cinta terhadap-NYA maka gagal lah akuu sebagai makhluk Allah untuk mencintai orang lain.

gagal menjaga diri sendiri maka gagal lah anda bercinta. 
semua makhluk di muka bumi ini , sibuk mencari keredhaan-NYA , ada juga sibuk mencari cinta terhadap-NYA . namun Allah hanya akan memilih orang yang tertentu untuk menerima semua itu. Allah itu maha mengetahui segala yang baik dan yang buruk di muka bumi ini. dia jauh lebih hebat daripada sesiapa . 
malahan aku hanya lah hamba-NYA yang lemah , yang masih setahun jagung untuk menempuhi cabaran di Bumi-NYA ini. selagi ada hayat selagi itu akuu akan cuba untuk menempuhinya dengan penuh kesabaran . 
seperti kata orang. "NOBODY IS PERFECT" jadi mengapa perlu menilai orang ?
sebelum kita menilai diri orang, lebih baik menilai diri sendiri. 
semua orang masih sibuk mencari keredhaan-NYA . walaupun segelintir masyarakat mungkin sudah alpa tentang-NYA dan sibuk dengan urusan DUNIAWI. 
Jangan pula kita menilai keburukan seseorang itu sehingga kita pasti, MEREKA AKAN MASUK NERAKA , dan jangan pula kita menilai kebaikan diri kita sendiri sehingga kita yakin, KITA AKAN MASUK KE SYURGA ALLAH .
kita hanya lah hamba Allah yang lemah yang masih diuji dengan kepelbagaian masalah namun kita harus tetap tabah dan sabar menghadapinya, kerana itulah satu-satunya cara untuk Allah menyatakan rindu-NYA terhadap umatnya . 
dalam sedang sibuk kita dengan urusan DUNIAWI jangan pula kita alpa tentang dunia akhirat. iaitu dunia yang kekal abadi selamanya . 
Dunia kita sekarang ini hanya lah satu tempat pertumpangan untuk hamba-hamba Allah. namun masih ada juga segelintir daripada kita yang sombong berdiri dengan megah di bumi Allah S.W.T

segala amal dan ibadah yang kita lakukan hari ini dan hari-hari seterusnya akan menjadi perhitungan dan menjadi TICKET untuk ke syurga Allah S.w.t.

sejauh mana hati kita ingat kepadanya InshaaALLAH selamanya :))

sampai di sini sahaja :))
* Post ini hanya lah post semata-mata dan tidak mempunyai niat dan maksud yg tersirat. 
SEKIAN 
Assalamualaikum. 




YOURS,
HAZWANI



Comments

Popular posts from this blog

First Segmen: #TeamFollowBack & Blogwalking .

Contest: Hijab, Lets wear it right.