TERMENUNG

Bismillahirrahmanirrahim,

Cik mulakan tinta ini dengan kalimah Bismillah dan diikuti pula dengan sALAM.

Assalamualaikum w.b.t.

Sidang pembaca yang di rahmati Allah Ta'ala,
Apa khabar? Sihat?

jangan lupa ucap Alhamdulillah.

Cik memang selalu membuang masa dengan termenung. Sekadar mencari Idea untuk penulisan buku yang tak berpenyudah. Ala macam buat novel gitu, well well tapi idea tak memanjang jadi selalu saja terbengkalai nak siapkan. *Alahai*

P/S: Bila dah siap nanti, cik akan upload chapter by chapter. heho.

Alhamdulillah, kalau cik baca balik post-post terdahulu, yang agak keanak-anakan itu, cik nak tertawa juga lah sebab time tu masalah cinta jer yang di post. 
Alhamdulillah, berkat usaha cik sendiri, orang tersebut telah di hapuskan dalam memori cik InshaAllah cik cuba kejar dan cuba Raih kasih Ilahi ^^)


betul lah kata orang, cinta zaman remaja, cinta monyet. Jika diri sendiri Istiqomah untuk letak kan Dia kat dalam hati kat tempat yang paling tertinggi, Bahagia akan menyusul tiba.
Macam cik. Setiap pahit manis yang cik lalui, sangat sangat sangat sangat dan sangatttttt memberi impak yang positif dalam cik mencari diri cik sendiri, dalam cik mengenal dunia sebagai perhiasan dan bersifat sementara, Tiap kali cik termenung fikirkan kehidupan yang belum pasti di mana titik penamatnya, cik dapat rasa yang
semakin lama semakin cik dapat terima kenyataan hakikat maksud "BOLA ITU BULAT."

Hakikat manusia selalu bertindak mengikut emosi yang tidak stabil. Seperti hilang pertimbangan Akal. Well said, ibarat lagu Demi lovato, "I REALLY DON'T CARE"

Bila kita don't care about what people saying, and do not overthink, dan concentrate towards Allah, inshaAllah ketenangan bergantung di jiwa.
Selagi kita terus mencari DIA semakin banyak hidayah yang mampu kita dapat supaya kita tetap berdiri di atas landasan-NYA

so?

ISTIQOMAH ...



*Note-to-self*

jangan lupa ucap "La ilaha illa Allah ^^)

so, Cik end entry tuk petang ni,
Salam sayang buat semua,

Cik Smoochie :D



Comments

Papaglamz said…
Semoga istiqamqh cik.. Good luck..

Popular posts from this blog

First Segmen: #TeamFollowBack & Blogwalking .

Segmen Klik Button Follow By Syahirah Valiant