Pahit . Manis . Masam

Assalamualaikum and hello ola vias dearest fellas. :)

senyum sikit. Awak semua nampak manis sekali dengan senyuman :) *wink*

pepagi buta ni bertemankan anak-anak kucing yang gebu comel loteh sambil minum susu panas mengingatkan Smoochie kenangan 12 tahun yang lalu.

keadaan yang hampir sama dengan sekarang. cuma yang membezakan kali ni Mak keluar rumah dengan anak-anak buah dan tinggalkan Smoochie sorang-sorang kat rumah dengan meninggalkan sticky note kat peti sejuk.

kalau 12 tahun yang lalu, tinggalkan Smoochie dengan ayah smoochie dengan kak lang. sebab time tu Smoochie baru umur 7 tahun, kak lang pulak time tu nak periksa SPM. Mak terpaksa pergi Tawau atas urusan-urusan yang tak dapat nak dielakkan.

ingat lagi time tu, Ayah tak pernah masuk dapur nak masak, kecuali masak air. sekali ibu takda pergi tawau. Ayah punya gelabah nak prepare breakfast untuk smoochie dan kak lang smoochie.

Routine smoochie tiap hari kalau pagi kena minum susu. balik sekolah minum lagi sebelum tidur pun kena minum so total 3 gelas untuk 1 hari. Sebab tu kot Smoochie tak pernah rasa sakit gigi.

So bila Ayah buatkan susu untuk Smoochie, dengan air yang baru mendidih-didih ditambah dengan gula susu tu. so apa lagi rasa dia memang manis gila lah. Tergelak sendiri bila ingat moment tu, sampai Smoochie cakap kat Ayah

"Ayah, smoochie boleh buatsendiri lah air susu ni. Ayah rehat je lah."

pernah lagi ayah buat pancake hangus sikit terbakar rumah nak dibuat sampai kak lang dan ayah sendiri tergelak. at last kak lang lah yang masakkan untuk kita orang.

memori tu, tak pernah padam dari ingatan smoochie. Such a great memory for me. Sebab ye lah takkan pernah ada gantinya memori indah ka burukka. tak kisah lah memori tu pahit, manis masam, masin or what so ever ... it still memory yang takkan ada ulangan di masa depan.

rindu ...

korang yang ada kenanan kenangan tu percayalah infuture korang rindu dengan kenangan tu kadang rasa nak balik je ke zaman-zaman sebelum ni. sebab rindu...

sebab in future, takkan sama dengan yang sekarang dah. percayalah.

lots of love,
smoochie

Comments

Madam N said…
so cute u are smoochie

Popular posts from this blog

First Segmen: #TeamFollowBack & Blogwalking .

Contest: Hijab, Lets wear it right.