SYAWAL 2nd

Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum, di harap semua pembaca yang sentiasa berada dalam keadaan yang sihat walafiat.

salam syawal kedua buat semua muslim di dunia ini.
jangan lupa share2 kuih raya yang sedappppp sedappppp.

terabai?
ceh ni kepada sesiapa yang rasa dirinya terabai oleh sesiapa sahaja lah, termasuk aku. *cehwahh*
hai maklumlah, kakak aku tempat aku meluah semua sdh berkahwin jadi sekarang ni agak terabai juga lah apa tidaaknya, layan suami TERCHENTA lah sangat. Jadi kepada anda diluar sana yang terabai,

KHUSUSNYA BUAT SAHABAT KU YANG SEDANG MERASA DIRINYA TERABAI.

pergi lah makan kuih raya puas2 ubat hati yang luka kerana terabai jeng jeng jeng. daripada melayan perasaan sebab diabai oleh orang tersayang, tak kira lah diabaikan oleh ABANG ka, KAKAK ka, cewekka atau sesiapa yang seumpama dengan "orang yang disayangi". Kalau yang berkakak tu, kena ingat

"MEREKA LEBIH SAYANGKAN SUAMI MEREKA, JADI TABAHKAN HATI K."
kepada yang BERABANG pula,

"BAWA BERSABAR JIKA MEREKA MENGABAI, APABILA ORANG YANG DISAYANG BERADA DEPAN MATA mereka, KITA SEBAGAI ADIK YANG KUNUNNYA DISAYANG "MACAM TIDAK DISAYANG SUDAH".

kalau yang bercewek pula,
satu jer saya pesan jikalau dia mengabaikan kamu.
"MOHON CLASH, CARI YANG LEBIH ELOK DARI YANG INI. FAHAM DOK?"

sebagai pengikat simpul,
sayangi orang sekeliling, jangan mengabai sebelum orang yang terabai membengkak hatinya, nanti susah di pulihkan menjadi satu masalah baru buat para doktor di malaysia ini. ok noh?

Ba, belum lambat lagi kalau aku ucap "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN, OH tidak dilupakan usus saya dan hati dan perut pun memohon maaf. HARAP DIMAAFKAN DENGAN HATI YANG TERBUKA"

okay lah babai. tetamu tak putus2 bertandang ke rumah tapi aku masih menyempat update blog, punya BERTAULIAH kan jadi Tuan Rumah.

selamat Tinggal/malam

yang benar,
Cik Julai.

Comments

Popular posts from this blog

First Segmen: #TeamFollowBack & Blogwalking .

Segmen Klik Button Follow By Syahirah Valiant