Ohhh April, Oh Bulan April

#RAMADHAN 3

Bismillahirrahmanirrahim,

Assalamualaikum, Apa khabar ? sihat ? jangan lupa ucap "ALHAMDULILLAH".
sepatutnya admin akan post something pada setiap hari ahad or sabtu, kebetulan pula tadi masa baru balik dari sekolah, tengah kemas-kemas bilik yang berterabai sama macam kepala hotak akuu yang berserabai.
heeee, >_<
eh tak sedarkan sekarang dah bulan 7? nahhhh aku ni masih lagi tidak sedarkan diri yang SPM SPM SPM SPMMMMMMMMMMMMMM dah dekattt. huh! tak lama lagi trial, inshaAllah mudah-mudahan dapat 3.50 png. ni target aku dengan "SAHABAT" aku >_< .
Berbalik kepada main topic, actually bukan nak discuss pasal bulan-bulan ni, tapi dalam masa aku kemas-kemas bilik aku tu, aku terjumpa lah satu buku ni, buku conteng-conteng masa aku darjah 6. Dalam buku plain ni aku suka dok tulis harijadi orang yang aku sayang, yang aku crushkan juga. heee. *Blushing*
Well, dalam buku tu too much tarikh yang aku tulis berserta aktiviti yang aku buat time tu ... oh noobnya aku. tulisan pun time tu, Allah, tuhan saja yang tahu betapa bidaknya >_< hahaha.
then kan tetiba aku ternampak di satu page yang almost terakhir, kenangan terakhir aku masa sekolah rendah,
aku tulis lirik lagu dr. Fazley yang Bila April tuu.. heee >_< aku baca lirik tu but suddenly aku ingat kat orang yang aku minat dulu, paspas bulan 4 aku TERminat Terjatuh TERsuka TERcinta segala macam TERlah sama dia, aku tak ingat tarikh dia bila, dalam buku tu pun tarikh yang aku tulis dah makin pudar aii maklumlah belum kenal "PEN" lagi time tuu, yang masih jelas, 2something lah tarikh dia. maybe 20, 21, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 and what sooever lah.
No wonder lah tiap kali menjelang bulan empat aku rasa macam nak nyanyi jerr lagu "BILA APRIL" tuu. tmbahan lagi, bulan April tu bulan harijadi dia, tapi aku tak ingat duhhh bila tulisan tarikh pada buku tu dah pudar, tulis pakai penselkan. lagipun buku tu aku tak buka selama 5 tahun then aku tetiba buka balik. nayaaa.

eh rindu dowww dengan dia >_< si "BULAN APRIL" apa-apapun "SELAMAT HARI JADI" yerrr. hahahaha, walaupun dah berlalu 2 bulan yang lepas. >_< lama tak dengar khabar si "APRIL" ni ..
kalau ingat balik zaman cinta monyet dulu, atau pun aku suka gelar "ZAMAN JAHILIAH" memang senyum soorang-sorang lah aku. Patut lah tiap kali bulan 4 member2 lama mesti send lagu "Bila April" guna email kat aku, then kitaorang akan skype sama-sama then nyanyi sama-sama. wahhh bestnya hidup akuu time bulan April. >_<. Ingat dowww camping KRS masa sekolah rendah time darjah 6 jugak but time tu bulan 4, sempena birthday dia, kita orang buat suprise masa duduk depan unggun api. apa lagi aku time tu memang jahiliah binti jajjal duk sakat dia, duk dekat-dekat dengan dia then tak habis-habis aku duk fikir pasal dia. Ingat balik semua tu buat aku senyum kambing sorang-sorang... Khakahkhakhakha.

kadang bila ingat balik, aku rasa macam jahil seja tau buat benda-benda tu semua. Tapi memang happening lah time tuu siap dia pun ikut sama nyanyi lagu bila april tu dengan kitaorang. masa kitaorang camping tu dialah yang selalu tolong aku dalam subjek maths tapi memang perangai dia memang JAJJAL BIN JAHILIAH. hahahaha tadi aku Jahiliah binti Jajjal dia Jajjal bin Jahiliah. wkwkwkwk
dah lah lama sangat tak dengar khabar dia, dia smbung sekolah kat mana pun aku tak tau sebab yang pasti dia pergi oversea ikut parents dia, then lepastu kitaorang tak pernah dah bercontact seolah-olah loose contact each other. Hmmmmmm. Rindu dia sesangat ''SI BULAN APRIL"

aku tak bolehlah bagitahu korang nama dia, kut-kut dia terbaca entry kali ni, tak ke jatuh rahangnya nanti tak naik-naik terus. manalah tau dia TERkomen then dia muncul semula dalam hidup aku nahh lagi parah aku nanti. tak pasal-pasal aku pun turut sama jatuh rahang tak naik-naik balik. eh dah menggula aku pepetang macam ni.

apa-apapun guys, aku persembahkan lagu "BILA APRIL" ni untuk korang, walaupun bulan april dah berlalu dengar-dengarkan je lah k.


tekan lah butang pause kat atas tuuu baru korang dengar lagu ni k?
so apa-apapun jangan nak stresskan sangat dengar lagu ni, No Pressure just enjoy it.

end here,
Assalamualaikum
with Loves,
Cik Wani.


Comments

Popular posts from this blog

First Segmen: #TeamFollowBack & Blogwalking .

Contest: Hijab, Lets wear it right.