Logik Ke LANGSUNG tak Logik ?

Assalamualaikum :*
hello everyone :) morning sunshineeeee. :D smile brightly.
heeee, it is long time not using english for my updates story. anw, i'm gonna talk in malay :(


Logik tak logik ?
dah biasakan kita dengar ? hah persoalan yg skrg ni, bukan nak cakap pasal perkataan "logik atau tak logik" aku nak tanya pendapat korang lerrrrr .

okay let me tell you the story first.
bgini ceritanya, ada budak ni baru darjah lima datang ke sekolah saya untuk SERANG KAWAN SAYA yang bernama tsen lydia.
kena serang sebab LELAKI jerr. tapi fikir2 balik kan, dia tu budak darjah lima cari gaduh dengan budak tingkatan empat. 1 suda matang 1 lagi ntah belum matang ka tidak. jangan cakap pasal kematangan, UPSR pun blum tentu lulus ke dak ? betul kan ?
budak tu bawa mamanya datang p sekolah kami untuk bergaduh. FUYOOOOOOO siap bawa polis yooo, siap mak dia kan, bertampar-tampar dengan member kawan aku ni . gara-gara member kawan aku ni post kat FB "Nah jo, baru darjah 5 suda di bagi green light oleh mamanya menyundal." hah,,,,
pendek jer statement ni takda mention-mention pun kat FB, trus tiba2 mak dia datang serang diaorang ... macam tak logik kan ? siap bawa polis weiii.
antara dialogue mereka semasa bergaduh :
mkcik : siapa tu yang mempost-ii d facebook tuu. maju ba kamu!
member : aku kenapa ?
mkcik : kau arr jaga mulut mu arr, aku paling pantang kalau anak ku dicakap sundal. !
member: memang betul pulak.
mkcik : *SLAPP* kamu ni kurang ajar betul arr, macam inda berpendidikan seja. kamu ni TERLAMPAU LIAR sudah ni, p mana-ii pun nda membawa parents. aku, kalau anak ku p bbeli pen seja pun aku temankan. nda macam kamu ni LIAR .
member: uinaaaa jo agak2 lah mkcik .. betrep pula kau ni .
mkcik : kau tu miskin. ANAK ORANG MISKIN. tiapa apa-ii lagi mau bertrep. mau menyombong lagi. sudah lah miskin. nda sedar diri lagi..
(mereka bertamparan)
kesian jugak arr member aku kena serang tiba-tiba macam tuuu,
nasib dia lah kot. tapi yang parahnya lagi,
JAM 11 malam begitu, kawan aku yang c tsen lydia ni kena serang kat rumahnya .. ntah lah apa kejadiannya yang berlaku di sana. sebab member belum cerita lagi.
tapi memang teruk lah makcik ni, dia menunjukkan contoh yang TIDAK baik dengan anak dia. memang patut pun dia ikut anak dia ke mana saja sebab anak dia baru umur 11 tahun. kalau nak bandingkan dengan kami ni yng sudah berumur 16 tahun, rasanya macam tak logik kot kena temankan oleh mak lagi walaupun pegi beli PEN .. haihhh dunia-ii apa mau jadi lah
gegara insan yang bernama ALFIZAN sejaaa ribut 1 sandakan.
kenapa dak nya lelaki tuu jadi rebutan dua wanita. padahal member aku ni tak rebut siapa2 punn, cuma budak tuu yang melebih agaknya.. kesiannnn aku.
takut sangat pakwe dia kena ambik orang.
So pendapat korang lah kn. LOGIK KE TAK LOGIK benda ni diperbesarkan sampai hampir 1 sandakan tahu. siap bawa polis lagi.
wahai sahabatku. BAWA BERSABAR YEEEE ;)
your friend always beside you :") no matter how hard the time is it .
salam sayang, Assalamualaikum
H_A_Z_W_A_N_I_

Comments

Popular posts from this blog

First Segmen: #TeamFollowBack & Blogwalking .

Contest: Hijab, Lets wear it right.