K R O N I K

Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum buat pembaca, readers-2 sekalian, diharap semua dalam keadaan yang baik sahaja.

~Jangan lupa ucap Alhamdulillah yerrr~

K R  O N I K ???

Errr, ni adalah penyakit. *mungkin*contohnya penyakit pelupa macam aku ni,
dah boleh kira tahap Kronik sudah sebab kadang tak sampai pun 5 minit aku letak telefon atau spekmata aku, aku dah lupa kat mana aku simpan. simply i can said i have a pnyakit pelupa tahap kronik.
"PELUPA TAHAP KRONIK" tapi masih boleh di selamatkan lagi penyakit ni sebab tak selalu pun aku jadi macam ni.

ada lagi contoh lain seperti kakak aku yang mempunyai sakit shopping yang tahap kronik.
kalau dah shopping memang tak ingat dunia sedangkan aku ni adik dia sendiri tak tahan shopping dengan shopaholics person kaki ni sangattttttt sakit ikut dia ronda bandar sandakan hanya untuk cari sepasang baju. begitu juga kalau time tengah on vaction with all the family. Sangat gila shopping. kaki kita yang dah kepenatan ni perghh merayu mohon direhatkan. penyakit shopping dia ni tersangat K R O N I K dan hampir2 tdk dapat diselamatkan. untung gaji lambat masuk. sbb tu boleh selamatkan dia daripada shopaholics. in other words "PENYAKIT SHOPPING TAHAP KRONIK."

dan yang ketiga ini adalah contoh yang paling dekat dengan diri kita, dan yang ketiga ini aku post khusus buat dia yang bergelar ABANG terchenta. *kunuk.
penyakit kronik dia ni sesuatu yang memang tak dapat nak diselamatkan sampai bila-bila.
maklumlah aku ni seorang budak yang always single. memang tak terlintas pun di fikiran nak bercintan-cintun bcause life as single and super STRONG woman is good enough for me.
so ABANG aku yang tercinta ni sangat lah parah dengan cinta hatinya. heih! maklum lah. org tengah DEKAT-DEKAT NAK NAIK PELAMIN KAN. ... memang kena tahan hati jugalah. k PARAH SANGAT! dengan mana kata-kata yang sweet2 bagaikan gula dan teh ibarat minta dijirus dengan air panas.

sebagai adik yang bertauliah , aku hanya mampu tahan HATI TAHAN HATI. apa-apa pun ku doakan kepada ABANG yang MAHU KAHWIN. supaya cepat KAHWIN dan selamat hingga ke anak cicit.
*ceh ucapan aku kali ni memang power beb!. dan kepada ADIK-ADIK YANG MEMPUNYAI ABANG YANG HENDAK BERKAHWIN HARAP HATI BERSABAR KERANA SAYA TAHU BAGAIMANA SAKITNYA HATI APABILA TERSISIH. *TAK JUGA TERSISIH CUMA PERHATIAN AGAK KURANG LAH DI DAPAT.*

baiklah. salam akhir,
Assalamualaikum.
Cik Julai

Comments

Popular posts from this blog

First Segmen: #TeamFollowBack & Blogwalking .

Contest: Hijab, Lets wear it right.