al-Quran teman atau kenalan ??

Assalamualaikum. earth-lingsss.
thank you for still waiting my post here . well today i have some information wanna share with you guys. that is
AL-QURAN TEMAN ATAU KENALAN.
nabi S.A.W bersabda, "BACALAH AL-QURAN KERANA SESUNGGUHNYA DIA AKAN DATANG PADA HARI KIAMAT SEBAGAI PEMBERI SYAFAAT KEPADA PEMBACANYA"(RIWAYAT MUSLIM)
Ingat, jadikan al-quran sebagai teman yang akrab bukannya sekadar kenalan. buat macam bestfriend kita lah, p mna seja kita pergi mesti dengan al-Quran. teman ni bole diibarat kan seperti baju, seluar, atau pun kasut yang dimanamana pun kita perlukannya. kalau kita tidak pakai semua tuu kita berbogellah kan ? tidak sempurna kan ? andai kita terasa malu seperti berbogel di khalayak ramai, jika sehari kita tidak membca al-quran kita merasakan seperti itu, maknanya kita sudah merasakan kemanisannya.

Sungguh ba, Allah suda janji bagi JAMINAN lagi sama kita kalau kita MENJADIKAN AL-QURAN SEBAGAI PENDAMPING HIDUP. antaranya
- TIDAK NYANYUK SAMPAI HARI TUA
mahuka kamu jadi nyanyuk dan menyusahkan orang lain ? mesti tidakkan ? jadi kalau kamu jadikan al-Quran itu sebagai pendamping hidup Allah tu sudah bagi jaminan 100% kita tdk akan nyanyuk.
-WAJAH BERCAHAYA DAN MESRA UNTUK DIDEKATI.
siapa yang tidak mahu wajah jadi berseri-serikan ? siapa juga yang nda mau dapat kawan banyak2 ? nah mesti mahukan ? jadi bacalah al-Quran ba. jadikan ia pendamping hidup.
- HIDUP NAMPAK SEDERHANA TETAPI SEBENARNYA KAYA DENGAN SUMBER REZEKI YANG TIDAK TERDUGA.
nah disini, kalau orang yang jadikan al-Quran sebagai pendamping hidupnya, sebenarnya dia kaya walaupun bila kita nampak kehidupannya sebenarnya tidak lah kaya macam sederhana seja ba. Allah bagi dia rezeki yang banyak dan tidak ternilai dan tidak dapat dilihat dengan mata kasar.
- SENTIASA DISAYANGI DAN DIHORMATI
kita ni akan disayang oleh masyarakat. bahkan dihormati lagi sebab kita ni berdamping dengan al-Quran. maksudnya di pandangan orang lain, kita ni bukan calang2 orangnya, orang akan hormat dan sayang kita sebab kiranya kita ni Ahli Allah yang hebat sebab hidup berlandaskan al-Quran.
- ALLAH AKAN SEDIAKAN PARA MALAIKAT UNTUK SENTIASA MENGAWASI KESELAMATAN KITA.
maksudnya disini, kita ada BODYGUARD yang Allah akan utuskan buat kita iaitu Malaikat.
siapa nda suka diawasi oleh malaikat kan ? dijamin lagi keselamatan akan terjaga. jadi, kalau kita mahu ada bodyguard, kita jadikanlah al-Quran sebagai pendamping hidup.

KESIMPULANNYA sekarang,
pembaca yang dihormati sekalian, mendampingi al-Quran hakikatnya mendampingi Allah. Allah bercakap-cakap dengan hambanya melalui al-Quran tanpa memerlukan perantaraan mahupun protokol. bukan suatu keberuntungan buat kita kalau kita dapat bercakap dengan RAJA BAGI SEGALA RAJA ? Al-Quran itu hidup, rohnya mengenali pendampingnya setiap hari. Andai masih tidak pandai baca al-Quran belajarlah. *TAK RUGI PUN KAN ?* ciumlah ia sepuasnya, pandanglah ia dengan pandangan cinta. andai kita ditakdirka Allah untuk kembali kepadanya, dan disoal oleh malaikat kelak, al-Quran akan tampil sebagai pembela kita. *siuk ba tu ada pembela kita nanti*

"Tiada siapa yang lebih berkuasa daripada Allah siapa kamu untuk menahan aku ?"
"aku al-Quran"
"Apa hubungan kamu dengan orang ini ?"
"Dia kawan, dia teman dan dia sahabat aku ketika di duni!"

wallahualam.
selamat beribadah readers :*
bye! Assalamualaikum.
yours,
Hazwani . :*

Comments

Popular posts from this blog

First Segmen: #TeamFollowBack & Blogwalking .

Contest: Hijab, Lets wear it right.